جستجو   :  

شخصیت کارگشا / کارآفرین

 

 

کارگشا / کارآفرین  (Entrepreneur)

 

 

چه کسی یک کارآفرین (ESTP) است؟

کارآفرین (ESTP) شخصی با صفات شخصیتی برونگرا ، ناظر ، تفکر و تاثیر گزار است .  آنها تمایل دارند پرانرژی و عمل گرا باشند وبا تجربه و ماهرانه از موانع بگذرند. آنها عاشق کشف فرصتهای زندگی ، خواه درمعاشرت با دیگران و یا در تعقیب شخصی تر هستند.

 

زندگی یا یک ماجراجویی جسورانه است یا اصلاً چیزی نیست.

هلن کلر

 

کارآفرینان همیشه تأثیر خود را بر محیط اطراف خود می گذارند - بهترین راه برای قرار گرفتن آنها در یک مهمانی دعوت از افرادی است که در وجود آنها گردباد شعله ور می کنند . از خنده و سرگرمی با یک طنز صاف و خاکی لذت می ببرند ، شخصیت های کارآفرین دوست دارند مورد توجه قرار بگیرند.

اگر از یک عضو مخاطب خواسته شود روی صحنه بیاید ، کارآفرینان داوطلب می شوند - یا داوطلب یک دوست خجالتی هستند.

کارآفرینان را علاقه چندانی به نظریه ها، مفاهیم انتزاعی و بحث در مورد مسائل جهانی و پیامدهای آنها ندارند. آنها مکالمه خود را پر انرژی و با سطح اطلاعات بالا نگه می دارند ، اما دوست دارند بهتر از آنچه که صحبت می کند ، عمل کنند تا فقط بیرون بروند و آن را انجام دهند. کارآفرینان قبل از جهش اشتباهات خود را برطرف می کنند .

 

 

هرگز حرکت را با عمل اشتباه نگیرید

کارآفرینان احتمالاً تنها نوع شخصیتی هستند که می توانند سبک زندگی رفتاری با خطر را ایجاد کنند. آنها در لحظه زندگی می کنند ، کمتر حرف میزنند و همیشه وارد عمل میشوند - آنها چشم طوفان هستند. افرادی که از نوع شخصیت کارآفرینی هستند ، از درام ، شور و نشاط لذت نمی برند ، نه به خاطر هیجانات هیجانی ، بلکه به این دلیل است که برای ذهن منطقی آنها بسیار تحریک کننده است. آنها مجبور می شوند تصمیم گیری های اساسی را بر اساس واقعیت و فوری در فرایند پاسخ سریع محرک اتخاذ نمایند.

این امر باعث می شود مدرسه و سایر محیط های بسیار سازمان یافته برای کارآفرینان یک چالش (مشکل)محسوب شوند. مطمئناً به این دلیل نیست که آنها باهوش نیستند ، آنها می توانند به خوبی عمل کنند ، اما رویکرد سخنرانی و آموزش سخنرانی در آموزش رسمی دقیقاً تا حد زیادی از یادگیری عملی که کارآفرینان از آن لذت می برند ، دور است .

برای کارآفرینان ، استفاده از قطب اخلاقی خود نسبت به دیگران معقولتر است.  قوانین شکسته خواهند شد ، این احساسی است که معلمان دبیرستان و یا سرپرستان شرکتها به احتمال زیاد در مورد آنها به اشتراک می گذارند و می توانند شخصیتهای کارآفرینی را کم اعتبار  کنند. اما اگر آنها انرژی خود را به کار گیرند مشکلات را به حداقل برسانند ، و بدوراز مسائل خسته کننده تمرکز شوند ، کارآفرینان نیرویی هستند که باید روی آن حساب شود.

 

اکثر مردم به اندازه کافی خوب گوش نمی دهند

کارآفرینان با داشتن تصویری که ممکن است بیشتر از هر نوع  دیگر قابل درک و تصور باشد ،آنها از مهارت منحصر به فردی در مورد توجه به تغییرات کوچک برخوردار هستند. چه تغییر چهره ، چه سبک جدیدی از لباس ، و چه عادت های ترک شده ، افراد با این نوع شخصیت ، افکار و انگیزه های پنهانی را انتخاب می کنند . کارآفرینان بلافاصله از آنها استفاده کرده ، اغلب با کمی توجه به حساسیت ، تغییرات را ایجاد و سؤالاتی را مطرح می کنند .  کارآفرینان باید به خاطر داشته باشند که همه نمی خواهند اسرار و تصمیمات خود را فاش کنند.

 

بعضی اوقات مشاهده و اقدام فوری کارآفرینان همان چیزی است که لازم است ، مانند برخی از محیط های شرکت ها و به ویژه در موارد اضطراری. اگر کارآفرینان مراقب نباشند ، ممکن است در این لحظه خیلی گرفتار شوند ، خیلی چیزها را از دست بدهند و نسبت به افراد دیگر حساس تر عمل کنند ، یا فراموش کنند که از سلامتی و امنیت خود مراقبت کنند.  تنها 4% از کارآفرینان  چیزهای فعال و پرتحرک را حفظ  میکنند ، ولی نه آنقدرها که باعث ایجاد یک خطر سیستماتیک شوند.

کارآفرینان پر از شور و اشتیاق و انرژی با ذهن منطقی هستند ، اگر گاها پریشان باشد ، تکمیل می شود. آنها الهام بخش ، متقاعد کننده و پر از ایده هستند ، آنها رهبران طبیعی گروه هستند و همه را به  مسیری بهتر و درست می کشند و زندگی و هیجان را در هر کجا جاری می کنند.  قرار دادن این خصوصیات در یک هدف سازنده و با ارزش ، چالش واقعی کارآفرینان است .

 

 

کار آفرینانی که شاید بشناسید

 

تاریخ درج  :  1399/4/3  
تعداد بازدید تا کنون :7

نطرات کاربران

 
ارسال نظر 
نام شما :
آدرس ایمیل :
متن پیام  :

   
تصویر امنیتی